Hva er dette?

Nordic runner – bare helt enkelt – om løping, matlaging og livet 
Dette er en blogg, som på ingen måte forsøker å være det. Det er mer en slags treningsdagbok, mer rom for litt mer enn tall og tider. Jeg har ført treningsdagbøker i over 10 år. Men problemet mitt har alltid vært at de tallene jeg skriver ned, distanse, tid, pace (min/km), intervaller etc. – sier lite om alle andre faktorer som spilte inn på den økta.
Jeg liker å tenke at hver løpetur har sin “spesielle utfordring”
Jeg liker å tenke at hver løpetur har sin “spesielle utfordring” – varierer så klart i omfang, og av og til er disse minimalistiske og skaper tilnærmet “ingen friksjon”, da er jeg på glid og på slike turer “perser”jeg. Men utfordringene kan være alt ifra vær og vind, til utstyr som ikke vil samarbeide, eller små skader og “vondter”. Jeg setter pris på slike utfordringer. Som ved livet forøvrig, foretrekker jeg å jobbe med litt motstand.
Jeg er skeptisk til ting som er gratis, eller veldig billig. Jeg vil tjene og fortjene – ikke få eller ta, så da måste det jobbast! 
Jeg løper ute hele året. Jeg begynte ikke å løpe bare for å løpe, men for å løpe ute. Jeg får lett abstinenser på luft rett og slett. Jeg elsker å beherske alle elementene og å trene utendørs appellerer mye mer til meg som en selvskreven estetiker. Jeg kjører styrketrening, intervaller på mølle og calisthenetics innendørs på treningssenter.  Det er supplementerende trening. 
Hva er målet mitt? 
Ja, hvorfor løper jeg? Jeg har ikke så lang merittliste å vise til. Jeg har ikke deltatt i så mange løp. For meg har ikke det vært så viktig – jeg har løpingen mer som en livsstil. Men de siste to årene har jeg fått vekket en større iver og interesse for konkurranser, så det blir nok mer av det fremover. Jeg løp Oslo maraton første gang i år (2016), på tiden 3.25.20. Neste år (2017) skal jeg løpe fortere. Kanskje lengre.
Ellers vil jeg skrive litt om hva jeg spiser og hva jeg tenker, føler – hva som inspirerer meg og driver meg. 
Når det kommer til kostholdet mitt vil jeg skrive mye om det i en annen blogpost, men jeg kan si nå at det er 90% plantebasert. Jeg liker ikke så godt merkelapper som “vegan“, “vegetar”, “cleaneating” etc. – men flere av oppskriftene mine kan falle under de kategoriene. 
Jeg er sykepleierstudent, så jeg er over gjennomsnittlig interessert i helse og all mulig forskning på dette området, samt at jeg har en bror som er personlig trener.
Vi får se hvor dette bærer! 
Ingrid
Foto: Meg, Oslo maraton 2016.

ingrid-lid

Leave a comment